Zajęcia gordonowskie – na czym polegają

Zajęcia gordonowskie to zajęcia umuzykalniające dla niemowląt, małych dzieci oraz kobiet w ciąży. Ich prekursorem jest profesor Edwin F. Gordon, który stwierdził, że:

„To, czego dziecko uczy się podczas pierwszych pięciu lat życia, tworzy podstawę dla całej późniejszej edukacji, która tradycyjnie rozpoczyna się wraz z przekroczeniem progu przedszkolnej czy szkolnej „zerówki”. Im wcześniej dziecko uzyska tę podstawę, tym więcej skorzysta z późniejszej edukacji i odwrotnie – im później tego dokona, tym gorsze będą dalsze efekty. Po raz drugi nie powtórzy się okazja do nadrobienia tych zaniedbań, a nauczanie w takiej sytuacji będzie miało charakter jedynie wyrównawczy, a nie wzbogacający.”

Zajęcia gordonowskie – na czym polegają

Zajęcia gordonowskie prowadzone są w oparciu o głos prowadzącego, który wspomaga się instrumentami orffowskimi (grzechotki, kastaniety, tamburyny, dzwonki, itp.). Prowadzący namawia do zabawy dzieci, oferując im piórka, chustki, wstążki, bańki mydlane, piłeczki i inne tego typu akcesoria. Dzieci w trakcie zajęć mogą swobodnie poruszać się po sali, nie muszą wykonywać dokładnych poleceń opiekunów, są jedynie zachęcane do tańczenia.

Znalezione obrazy dla zapytania zajęcia gordonowskie

Zajęcia gordonowskie – jak wpływają na rozwój dziecka

Zajęcia gordonowskie mają na celu pokazanie dziecku oraz rodzicom, w jaki sposób można bawić się muzyką. Wprowadzenie tej metody we wczesnym dzieciństwie wspomaga naturalny proces rozumienia muzyki, stymuluje rozwój, pobudza zdolność komunikowania oraz ułatwia tworzenie i improwizowanie. Dzieci uczestniczące w gordonkach zaczynają szybciej mówić, chętnie śpiewają, stają się kreatywne. Ich mowa jest wyraźniejsza i bardziej płynna. Udowodniono, że dzieciom biorącym udział w tego typu zabawach, łatwiej przychodzi nauka języków obcych.